Історія на колесах: музеї німецького автопрому

Історія на колесах: музеї німецького автопрому
Знамениті заводи-гіганти не завжди випускали автомобілі, якими сьогодні захоплюється весь світ. На них збирали танки, авіаційні двигуни і навіть велосипеди. Розповідаємо про найцікавіші музеях німецької автомобільної промисловості, які варто відвідати під час подорожі по Німеччині.

Музей BMW Мюнхен, Німеччина

Музей історії BMW скромно розташувався поруч з хмарочосом концерну. Його експозиція вкрай лаконічна - перші продукти компанії у вигляді авіаційних двигунів, прекрасні автомобілі середини минулого століття, мотоцикли, кузова концепт-карів і новісінькі боліди Формули 1. Ніяких довгих описів поруч з експонатами, ніяких нудних подробиць. Лише товар BMW особою. Майже 100-метрове, трохи нижче Фрауенкірхе (мер Мюнхена заборонив будувати будинки вище Собору), будівля головного офісу баварського виробника авто виглядає як чотири щільно притиснутих один до одного циліндра. У 60-і роки, коли і будувалася штаб-квартира, найбільш ходовим продуктом концерну були автомобілі з 4-х циліндровим двигуном.

Музей Audi Інгольштадт, Німеччина

Зовні музей Audi нагадує великий скляний циліндр. Музей побудований за особливою спиралевидной концепції ознайомлення з історією марки, як і більшість подібних автомузеев, так що огляд неодмінно треба починати з верхнього третього поверху, де знаходяться автомобілі виробництва 1899-1945 років. Саме в цей період з'явилися автомобільні та мотоциклетні марки Horch, Audi, DKW і Wanderer, які, об'єднавшись в 1932 році, сформували концерн Auto Union. Символом об'єднання чотирьох марок стали знамениті чотири кільця на емблемі концерну. Головна «фішка» музею - величезний, невпинний підйомник, на платформах якого повільно, знизу вгору, пропливають через всі три яруси музею експериментальні прототипи та унікальні штучні роботи кузовних ательє, що випускалися в різний час. На зворотному шляху експонати спускаються вздовж зовнішньої скляної стіни будівлі, відкриті поглядам перехожих. З численних рідкокристалічних екранів відвідувачам розповідають свої історії батьки-засновники - Август Хорьх, який створив спочатку підприємство Horch, а трохи згодом і фірму Audi, Йорген Скафте Расмуссен - творець марки DKW і багато інших. Тут же в скляних «загонах» виставлено кілька шикарних купе-кабріолетів, на які можна милуватися вічно. Мабуть, кращий - Horch 670 Sportcabriolet 1932 року, оснащений двигуном V12. Не менш виразний і Horch 855 Special Roadster 1939 року. На тлі цієї люксової краси забавно виглядає народна малолітражка DKW F9, що випускалася в середині 50-х років. Є в музеї і легенда ралі - модель Audi Rallye Quattro A2 1983, якою керувала не менше легендарна жінка-пілот Мішель Мутон, що завоювала безліч нагород.

Музей Porsche Штутгарт, Німеччина

На початку 2009 року в Штутгарті відкрився новий музей «Порше» - Porsche Museum, вражаючий сучасною архітектурою і вартістю проекту (100 мільйонів євро). Експозиція музею складається з 80 легендарних моделей Porsche - від першого прототипу 1939 року до Porsche Carrera GT з двигуном потужністю 612 к.с. Більш того, в майстерні, доступної, на жаль, не всім відвідувачам, виставлені ще 350 автосокровіщ, повністю відреставрованих і періодично беруть участь у ралі і автопробігах олдтаймеров. Обов'язково скористайтеся аудіогідом, щоб дізнатися про всі цікаві подробиці, пов'язані з розробкою та будівництвом автомобілів Porsche. Є тут і автомобіль «чужого» бренду - Volkswagen Kafer, в Росії відомий як «жук», створений доктором Порше в 1938 році. Деякі експонати об'єднані в тематичні колекції, присвячені розвитку окремих модельних рядів або конкретним гонок. Тут можна побачити, як удосконалювалися моделі 900-й серії - від Porsche 911 до Porsche 997. Бонус для відвідувачів - можливість поспостерігати за роботою майстрів Porsche: цех, де реставрують автомобілі бренду, відділений від музею прозорою стінкою.

Музей Mercedes-Benz Штутгарт, Німеччина

У 2006 році перед головними воротами заводу звели нову будівлю музею, яке разом з Штутгартським центром Merсedes і зв'язує будівлі пасажем утворює гігантський комплекс Merсedes-Benz-Welt. Цим унікальним будинком коштує помилуватися не тільки всередині, а й зовні: сміливе дизайнерське рішення одного з найбільш інноваційних європейських архітектурних бюро UN Studio обійшлося в 150 мільйонів євро. Зовні нова будівля нагадує трилистий конюшина, в центрі якого знаходиться трикутна майданчик. Тут тисячі автомобілів - від історичних до сучасних, типу екзотичного Mercedes-Benz SLR McLaren. Адже експозиція охоплює всю історію автомобільного гіганта, починаючи з триколісній вози кінця XIX століття, випущеної ще під маркою Benz, і першого автомобіля Mercedes - Mercedes Simplex 40 PS 1902, і закінчуючи сучасними гоночними болідами. Крім прототипів сучасних легкових автомобілів, представлені автоматичні вагонетки, вантажівки, поштові автобуси, пожежні машини та евакуатори.

Музей Trabi Paradise Тюрінгія, Німеччина

«Траби» у Німеччині прийнято називати автомобілі марки «Трабант» (Trabant), які випускалися в колишній НДР. Пізніше було прийнято ставитися з іронією до дизайну і швидкісними якостями «Трабанта». Адже це авто в Німеччині - щось на зразок «Запорожця» на просторах СРСР. Тим не менше, німці зворушливо зберігають пам'ять про «Трабант». І в селі Веберштедт працює музей «Траби Парадайз», присвячений цій легенді. Тут представлено більше 20 «Трабантів» різних модифікацій і розмальовок. Організатори експозиції підійшли до експонатів з гумором. Наприклад, тут можна побачити, як виглядав би «Трабант», якби їм користувався Папа Римський (а-ля «Папамобіль») або ж «Трабант», перероблений під лімузин.

Музей «Автомобільний світ» Айзенах, Німеччина

Автомузей в Ейзенахе розташований у колишній східній їдальнею колишнього же будівлі заводу AWE. Ця компанія була заснована в 1898 році, а будівля, в якій знаходиться музей, побудовано в 1935 році. Марка AWE до наших днів не дожила. Спочатку вона була перейменована в VEB Automobilwerk Eisenach, випускаючи вельми популярні в НДР машини марки Wartburg. Конкуренції з західнонімецькими виробниками ця марка не витримала, і вже в 1991 році злилася з концерном Opel. Що ж стосується музею, то тут представлено безліч автомобілів, які були зроблені як на заводі AWE, так і іншими німецькими компаніями. Особливий інтерес представляють саморушні екіпажі - самі ранні автомобілі, випущені концерном в позаминулому столітті.

Музей Volkswagen Нижня Саксонія, Німеччина

«Автоград» (AutoStadt) присвячений історії автомобілебудування, зокрема, марці Volkswagen. Все почалося з бажання дещо розширити місцевий офіс Volkswagen і залучити в Вольфсбург більшу кількість клієнтів. Масштаби цієї затії в підсумку настільки розрослися, що в 1998 році було розпочато будівництво цілого містечка. Тепер на його території розмістилися дві 48-метрові «автобашні», заповнені очікували своїх власників новенькими авто, автомобільний музей Zeithaus («Дім часу»), павільйони всіх семи марок авто, вироблених німецьким концерном, траси для тест-драйвів, атракціони і безліч інших привабливих «фішок» як для туристів, так і для покупців машин. У музеї Zeithaus виставлені всі моделі концерну, що мають для нього історичне значення. Тут ви знайдете довоєнний кабріолет Beetle («жук» випуску 1938 року в пам'ять про офіційне відкриття заводу, NSU з роторним двигуном і інші автомобілі. Поряд з ними виставлено величезну кількість автомобілів інших фірм: Ford T, Rover Mini, Cadillac Eldorado Biarritz 1959 року.

Музей транспорту Дрезден, Німеччина

Тут зібрані паровози, вагони і трамваї і взагалі все, що на початку XX століття вважалося досягненням технічної думки. Ретро-автомобілі всіх мастей. Колекція забавних старовинних вагончиків: такі побачиш хіба що на ретро-листівках та в історичних фільмах. Трамваї, які бігали на кінській тязі. Паровози, заливали димом околиці і найстаріший німецький паровоз «Muldenthal» 1861 року. І ретро-автомобілі всіх мастей. Тут можна познайомитися з історією дрезденських трамваїв і побачити найстаріший електротрамвай 1895. У залі авіації виставлені планери 1894 і розповідається про створення першого німецького пасажирського турбореактивного літака «152». Експозиція дорожнього транспорту представлена ​​рідкісними моделями мотоциклів XIX століття і колекцією велосипедів з 200-річною історією. Є тут також легкові автомобілі, і навіть перший німецький вантажівка з повітряним охолодженням. Крім того, в музеї є діюча модель залізниці «Колія 0». Вона відкрита по середах, суботах і неділях.

Автомобільний музей «Прототип» Гамбург, Німеччина

Автомобільний музей Гамбурга розташований в будівлі колишньої фабрики, побудованому в минулому столітті. На трьох поверхах представлена ​​унікальна колекція гоночних автомобілів післявоєнного часу, багато з яких збиралися в єдиному екземплярі. Виглядають ці машини, пофарбовані в сріблясті кольори, як космічні кораблі. Усього в колекції близько 50 автомобілів. Крім спорткарів 40-60-х, в музеї представлені і більш сучасні моделі Porshe і Audi. Але гордістю тутешньої експозиції вважається болід Формули-I, на якому дебютував в 1991 році Міхаель Шумахер. Після екскурсії по музею всім пропонують зайти в спеціальну кабінку, де можна послухати рев моторів різних моделей гоночних машин. При музеї є спецмагазин, що торгує мініатюрними моделями гоночних авто.